Praca licencjacka
Auteur du fil: Kamil Marchewka
Kamil Marchewka
Kamil Marchewka
Pologne
Oct 17, 2019

Dzień dobry,

jestem studentem III roku filologii angielskiej o specjalizacji tłumaczeniowej, który przygotowuje się do pisania pracy dyplomowej. Temat w pewnym sensie został mi narzucony- na podstawie trzech tekstów (medycznego, prawniczego oraz ogólnego) mam sprawdzić i opisać skuteczność poszczególnych translatorów internetowych. Problem polega na tym, że do wykonania pracy o tej tematyce potrzebuję prawniczego oraz medycznego tekstu w języku polski z tłumaczeniem
... See more
Dzień dobry,

jestem studentem III roku filologii angielskiej o specjalizacji tłumaczeniowej, który przygotowuje się do pisania pracy dyplomowej. Temat w pewnym sensie został mi narzucony- na podstawie trzech tekstów (medycznego, prawniczego oraz ogólnego) mam sprawdzić i opisać skuteczność poszczególnych translatorów internetowych. Problem polega na tym, że do wykonania pracy o tej tematyce potrzebuję prawniczego oraz medycznego tekstu w języku polski z tłumaczeniem na angielski lub na odwrót- w celu sprawdzenia poprawności tłumaczeń proponowanych przez translatory internetowe. Zwracam się więc z pytaniem do Państwa- czy nie byłby ktoś w posiadaniu wzoru tłumaczeń owych tekstów, których mógłbym użyć do napisania pracy? Ewentualnie, byłbym wdzięczny za informację gdzie owych wzorów najlepiej szukać.

Pozdrawiam.
Collapse


 
Wojciech Szczerek
Wojciech Szczerek  Identity Verified
Royaume-Uni
Local time: 15:27
anglais vers polonais
+ ...
może być ciężko Oct 18, 2019

Większość tłumaczy zobowiązana jest nie ujawniać treści wykonywanych zleceń, a jeśli już mogą, to raczej nie będą do tego skłonni, bo po co mieliby oddawać owoce swojej pracy za darmo bez wyraźnego powodu?

Polecałbym poszukanie darmowych źródeł w internecie (przetłumaczonych profesjonalnie publikacji), np. na Google Scholar. Także teksty w domenie publicznej, np. dokumenty międzynarodowe (UE?).